Page 1 of 18

Atlantic salmonfly swap

Posted: Thu Aug 09, 2018 11:34 am
by Honyuk96
In an effort to revive a dying thing, i am proposing a classic atlantic salmonfly swap.

Ideally looking for 6 players. Each person ties 7 flies, one to be auctioned off at a later date. I will need help on the auction end of things, so all support/suggestions is asked for and welcomed.

1 Honyuk96
2 mitch
3 Glista
4 CharlieJenkem
5 wovenstonefly
6 Rampant

Hard rules : NO hairwings
NO gold hooks, they are very ghey
NO spey flies, they rock but are not salmonflies
* more on hooks : preferably these will be tied on decent blind eye hooks but lets not limit it to only blind eyes. I own some amazing specimens tied on cheap, down eyed, bronze Mustads and they look smashingly good. Larger hooks are probably the best choice, but again, i own some beautiful flies tied on 1/0 and smaller. So lets keep it loose as far as hook size goes. If you're tying on blind eye hooks, please use authentic silkworm gut. NO gut subs. If anyone needs help w materials, just ask.

Wings: lets limit this to married, mixed, built, or full feather. Please, no squirrel tail wings.

Subs: subs are fine, i'm a peasant. If you choose to use subs, please do so tastefully. CDC on a Jock Scott will always look like shit, so don't do it. I have a source for amazing subs, so again, ask.

Freestyle: i wouldn't want to infringe on anyone's creativity, so i won't. That being said, let's cap the freestyles at one per tyer. Please try following established patterns to the best of your ability. I'm not concerned w posting recipes but be sure to post the hook you've chosen, it's size, maker etc.

Auction flies : this is the time to bust out the Reinholds and Sundays. Dig into your stash of crow, quetzal and Tinga here. If you need the good shit and don't have it, contact Edwin Rist. He has gone to great lengths to procure these things for us. Make your auction fly your best.

Flies due to me AUGUST 1, 2019.

We can discuss auction flies, shipping methods etc as this thread moves along. Lets make this fun and revive something this board needs. Cheers fuckos

Re: Atlantic salmonfly swap

Posted: Thu Aug 09, 2018 6:48 pm
by austrotard
yeah nah.

unless we auction them for bill's petrol wonga.
and (always an and) I'll only play if we get a full 6.

we need a title and a song. I already have a shrubbery.

Re: Atlantic salmonfly swap

Posted: Thu Aug 09, 2018 8:27 pm
by Honyuk96
If Bill gives the ashtray back can we all be friends again ?

Re: Atlantic salmonfly swap

Posted: Sat Aug 11, 2018 1:56 am
by austrotard
I don't wanna put anybody under any pressure but I just spent 134sepp on 24no riker boxes from some shithole called kentucky.

pffft. like it's even a real place.

Re: Atlantic salmonfly swap

Posted: Sat Aug 11, 2018 6:07 am
by Saltan
Clousers, I can have them enroute like yesterday sepps time.

Re: Atlantic salmonfly swap

Posted: Sat Aug 11, 2018 8:13 am
by Honyuk96
Geeez,i hought at least Heero would ask if shrimp flies are acceptable...

Re: Atlantic salmonfly swap

Posted: Sat Aug 11, 2018 2:05 pm
by CC Riebeeck
Honyuk96 wrote: Thu Aug 09, 2018 11:34 am
NO spey flies, they rock but are not salmonflies
Really...

You can tie a classic, but if you don't fish it then it ain't a salmon fly either...

Someone has their hand out (again)...figures (those who have, bitch about more)

Re: Atlantic salmonfly swap

Posted: Sat Aug 11, 2018 7:45 pm
by austrotard
so what do you hafta do to get your name on the list?

crest, horns and herl head. spits in hand.*
today the nep goes to shit.

spoiler: I have turned the salmon fly tying world on its head or some shit. and on the glorious twelfth.



*wanker

Re: Atlantic salmonfly swap

Posted: Sat Aug 11, 2018 7:48 pm
by austrotard
and whomever sent me the riker boxes last time I owe youse some serious petrol wonga.

Re: Atlantic salmonfly swap

Posted: Sun Aug 12, 2018 10:00 am
by Honyuk96
Thread updated. Not sure what CC's on aboot....it's an in or out type deal

Re: Atlantic salmonfly swap

Posted: Tue Aug 14, 2018 6:57 pm
by austrotard
3.
4.
5.
6.


I think this is because there's no title and song.

...or maybe this is already being done on facesook.


did youse guys start a secret ftg tie I don't know aboot?
do we still say gotten and till? cuz we's only gotten till august 1 or some shit.

gawd lurve knighted stays merka!

Re: Atlantic salmonfly swap

Posted: Tue Aug 14, 2018 11:31 pm
by pbrstreetgang
sorry - I only tie dees, speys, and snow flies.

Married wings are like 5th grade, and I'm down here in the afternoon kindergarten session